2012. november 20., kedd

8.nap: Jótékonyság és elengedés



Ahogy már meséltem szándékosan nem lapozok előre az Angyalműhely könyvben, mert szeretem kiélvezni a meglepetés izgalmát. A feladatokat mindig hajnalban olvasom el és úgy próbálom beépíteni a napomba, s büszke vagyok arra, hogy ez többé-kevésbé sikerül is.

A mai fő teendő a nőiesség megőrzése mellett, a jótékonykodás. Mivel a gardrób válogatást nyár végén megejtettem, a holmikból egy jóbarátom kamasz lánya Fanny, és unokahúgaim Kriszti és Detti is turiztak valami nekik tetszőt, de a két zsák ruha nagyját elvittem a közeli vöröskereszthez, így egy lépéssel előrébb jártam.

Apropó jótékonyság! Hrusi barátnőmmel már vagy két hete szervezkedünk, és bekapcsolódtunk egy programba, hogy adományokat gyűjtsünk a VIII. kerület Dankó utcai, Wesley János hontalan óvoda és a Csepelen működő Kovács Zoltán Alapítványi Óvoda, hátrányos helyzetű roma és nem roma gyermekei számára.

A Roma Club, a Gyermekétkeztetési Alapítvánnyal (GYEA) együttműködésben adománygyűjtést szervez 2012. november 5 és december 21. között.
Amire szükség van:
- Tartós élelmiszer: étolaj, só, cukor, fűszerek, liszt, konzervek, teafű, keksze, édességek, tészta, rizs, stb.
- Ruhanemű: őszi és téli ruhaneműk 98-134 méretig, csizma, meleg cipő minden óvodai méretben, zoknik, harisnyák, pólók, pulóverek, overallok, stb.
- Játékok: minden olyan játék, ami még használható, de nem balesetveszélyes, könyvek, társasjátékok, készségfejlesztő játékok, stb.
- Tisztító, és tisztálkodó szerek: mosópor, domestos, öblítő, sampon, szappan, mosogatószer, mosogatószivacs, stb.
- Pénz: az óvoda eszközeinek megvételére, a gyerekek szabadidős tevékenységére, mozi, színház, táboroztatás, stb.


2012. december 19-én Hrusi barátnőmmel személyesen is ellátogatunk a Wesley hajléktalan óvodásaihoz.

Ma felhívott Nagy Eszter táplálkozási szakértő, akit az Angyalműhely napon „elengedtem”, mert azt szerettem volna, hogy a gyerekeivel lehessen. Már teljesen meg is feledkeztem róla, de végül megkeresett és találkozót beszéltünk meg péntekre, itt a kávézónkban.
Holnap megyek életem első Power Plate edzésére is, évek óta nem tornáztam, de Joli meggyőzött. Most nagyon izgatottan várom az első szeánszot… :)

Ami ma felbosszantott…
Próbálom összetartani a családot. 9 hónapos kislányomat nem veszik be bölcsibe csak jövő ősszel. Sándorom (anyagi okokból) eljött Gyedre, így mivel most már ő foglalkozik Emma Flórával, decembertől vissza akartuk kérni a rokkant járadékot, amit Anyunak adtunk a bébiszittelésért, de... Anyukám, aki délutánonként máshol dolgozott, egy hónapja ízületi gyulladástól szenved, ráadásul átvágták: hiába tudta úgy, hogy beírták egy hónapja betegszabira, valójában kirúgták, de neki csak most szóltak, így elesett egy havi táppénztől (is)... december végéig gyógyszer kúra, nem dolgozhat, de visszajött hozzánk lakni, mert vidéken nincs fűtés, 9°C-os a lakás.. Apám kiborult a Gyedes döntésünkön, így januárig mégiscsak ők kapják a járadékot, mert ők is nagyon rossz helyzetben vannak... Sándorom fizetése 70%-át fogja kapni Gyed címen, ez azonban a rokkant járadék megvonásával jár, amit nekünk kell papíron lemondani. (Nem mintha az ember lábra állna attól, hogy gyermeke születik.) Tegnap felhívta a területi illetékest, ahonnan kora délután több órányi telefonálgatás után, sokadik körben elirányították egy fővárosi szervhez, aminek csak levelezési címe van. A többi helyen azt se tudták megmondani mi az ügy menete, van-e űrlap stb. Ha ők se tudják mi a rendszer, hogy várják el, hogy mi tudjuk??? Kiborító.
Más. Férjemmel és barátnőmmel múlt héten jelentkeztünk a Katedra nyelviskola TAMOP-os angol tanfolyamára. Mindhárman kerekesszékkel közlekedünk, ezért a budapesti Móricz Zs. körtéri épületet jelöltük meg helyszínnek, mert az akadálymentes. Meghívót kaptuk, melyben az áll, hogy Anker köz 1-3-ban van a hét folyamán szintfelmérő, a helyszín azonban – ahogy a telefonos munkatársuk is alátámasztotta - nem akadálymentes! Nem szerettünk volna elesni a tanfolyam lehetőségétől, ezért e-mailben kértem biztosítsanak számunkra lehetőséget a szintfelmérő megírására  a Móricz Zs. körtéren, ahová egyébként is járnánk majd! Mire választ kaptam, már csak az utolsó napra, azaz szombatra lehetett emberi időpontot foglalni, és a marketing menedzser szerint ugyan van padka, de megoldható a bejutás az Anker közi központba, hát kíváncsi leszek…



Az este folyamán próbáltam elcsendesülni, magamba szállni, összegezni dolgokat.
Mosolyogtam azon, hogy Székelyhídi Ágival mennyire rokonlelkek vagyunk! :)
Múlt héten találtam ki a karácsonyi lufiszertartást az onkológia kis betegeinek, erre nem egy hasonló gyakorlathoz érek a 8.napon? Még el is meséltem Áginak nagy lelkesen az ötletem, de ő nem lőtte le a poént… Mindenesetre ezek szerint spirituálisan egész jó úton haladok! :)

A bázis angyalai ma kezdték el a 30 napos programot és egyre többen csatlakoznak hozzájuk. Izgalmas utazás ez az énidők birodalmán át. A feladatok egyáltalán nem meg terhelőek, még kerekes székesként sem találkoztam, olyannal, amit ne tudnánk kis átalakítással kivitelezni. Valójában csupa olyan apró tipp és praktika, amire csak egy picit kell jobban odafókuszálni, hogy teljesebbé tegye a minden napjainkat, kiemelje vagy felébressze az esetlegesen szunnyadó nőiességünket. Ha nekem sikerül, nektek is fog, csak igény kell rá, hogy egy kicsit ki akarjunk nyílni és hagyjuk, hogy a szárnyaink kinőjenek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése