2012. november 27., kedd

16. nap: Pókerkártya, márványsajt és házi költségvetés

Az, hogy 15 perccel hamarabb kell ébredni, olyan észrevétlenül kúszott be a tudatalattimba, hogy ma már óracsörgés előtt, magamtól keltem! :)

Az "Angyalbiblia" szerint mára kicsit besűrűsödtek a feladatok, mondhatni próbára tesszük mi nők az „ezerfelé figyelés” képességét!
A fehérnemű vásárlást már hó elején letudtam, így rögtön egy pipával indítottam a napot. Következett a többi feladat.
Először is ebédnél étkezzünk tudatosan, egyedül, kicsit magunkba szállva (mobil,újság, könyv és laptop nélkül), az ételre, ízekre, illatokra figyelve. Valahol egyszer azt olvastam, hogy a francia nők, azért olyan vékonyak, csinosak, mert nem esznek sokat, de ha esznek, akkor étel minden egyes falatkáját alaposan kiélvezik…

Erről eszembe jutott a Ratatoule című meséből Remy, a gourmand patkány, ahogy kiélvezi az ízeket, amikor eszik ill. főz…


Fentieken felbuzdulva a délutáni Power Plate edzés után olthatatlan vágyat éreztem egy kis sajt, iránt, így öcsémmel betértünk hazafelé a Mom Parkba. A plázaszinten vettem egy kis darab, jó sós márványsajtot, amit ala natúr be is faltam, majd beültünk a Konrády Francia Pékségbe, ahol tesómat megleptem egy almavarázzsal, magamat pedig egy fetás pitével, amit rém úriasan, Gentleman’s Choice magazint lapozgatva fogyasztottunk el, szigorúan néma csendben és egyenes testtartással. Bírom öcsémet, mert minden játékban benne van, és rögtön veszi a lapot.

Apropó lap. A mi kedvenc társasjátékunk az activitin túl, a póker. Régebben még kupát is csináltattunk, ami a baráti társaságunkban körbejárt. Hiányoznak ezek a partik, de a meló miatt hétköznap senki se ér rá… :(
Ha viszont nem, otthonülős buliról van szó, akkor hétvégén egyértelműen: BOWLING! :)

2011

Készíts házi költségvetés táblázatot! Szerintem ez az emberek 80%-át kínosan érinti, mert, ha leírjuk, masszívan kötelesek vagyunk szembenézni pénzkezelési szokásainkkal. Ez általában (hacsak nem jómódú az illető) igen kellemetlen feladat, viszont annál hasznosabb! Ha egy picit elvonatkoztatunk a pénzügyi problémák okozta negatív érzelmi görcstől, sokat tanulhatunk belőle. Én annak idején Csapó Ida Chi*** anyagait olvastam, hallgattam, sokat segített. (Lehet vissza kéne térnem rá?)
Mivel gyakorlatilag három generációt tartunk el változó tendenciában, nálunk jelenleg nem igazán lehet előre tervezni… mondhatnám, minden hónapra jut valami váratlan extra kiadás. Jóideig, míg csak ketten laktunk a párommal, több- kevesebb sikerrel vezettem bevki (bevétel-kiadás) táblázatot, de aztán valahogy elmaradt. Főként, amikor a kiadás megugrotta a bevételt és ráébredtem, hogy a plusz munka, amit találtam (cikkírás) még így sem egészíti ki legalább 0-ra a hó végi záró egyenleget. De nem adom fel, folyamatosan keresek új lehetőségeket!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése