2012. november 23., péntek

12. nap: Álmodj, királylány!

"Nem létezik kudarc, csak újraértelmezett cél."

A mai nap az álmodozásé. Milyenné varázsolnád az otthonod, ha bármit megtehetnél?
Mivel még csak az ábrándozás szintjén vagyunk, bármit elképzelhetek.

Bő másfél éve, Emma Flóra előtt és államvizsga után, lakberendezést szerettem volna tanulni. Valójában már 10évvel ez előtt is, de akkor még csak a Kozma Lajos faipari szakközépiskolában oktatták és mikor jelentkeztem, még a jelentkezésemet is elutasították. Finoman szólva körberöhögtek, hogy mit akar egy kerekesszékes ebben a szakmában?! Felesleges hát tanulnom is, ne akarjam elvenni a helyet, arra érdemesebbek elől… Pedig külföldön, ha pl.: egy lakberendező vagy bármilyen szellemi munkát is végző szakember akár autóbaleset következtében kerekesszékbe kerül, még nem áll meg az élete. Akkor még tudatlan voltam és bár nagyon megbántottak, elfogadtam a nemet.

10év alatt, ha nem is sokat,de fejlődött a hozzáállás, s egyre több iskolában lehet lakberendezést tanulni OKJ-s képzésben. 2 éve a WERK Akadémián próbálkoztam, mint egyetlen akadálymentes oktatási helyszínen, ahol nagyon közvetlenek és nyitottak voltak, de hát a tandíjat nem tudtam volna állni. Az enteriőr stylist szak vezetője Lovas Cecília is próbált velem együtt gondolkodni, mikor elmeséltem neki, hogy igazából Magyarországon egy elhanyagolt terület, az akadálymentesítő lakberendezés vonalán szeretnék később dolgozni, mert szerintem nálunk ez nagyon gyerekcipőben jár. Itt nem csak a szokásos nyilvános mosdókról, hanem magánlakásokról, irodákról, közintézményekről (óvoda, iskola, játszóház, rendelő) beszélek. Sok feladat, kihívás, ami nekem való lenne, ám „szakpapír” nélkül senki se alkalmaz…

B-tervként autodidakta módon kezdtem tanulni: megrendeltem az ELO lakberendezői tananyagát, felvásároltam egy csomó régebbi és új lakberendezési magazint, és feliratkoztam néhány komolyabb blogra, hírlevélre.
Most a feladat kapcsán jól esett újra olyan képeket nézegetni, amik inspirálnak, amilyenné szívesen tenném az otthonomat (ha végre már saját lenne :) Bevallom, szezonálisan, most a karácsonyi dekorációkra vagyok rákattanva… Újra rám jött a szerelem, mert vállalom: "Andi vagyok, 28 éves és bolondulok a Karácsonyért!" :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése